Duch Vánoc minulých

neděle, listopadu 29, 2020

 

Je to už dlouho, co jsem zažila klidné Vánoce. Dlouho, co jsem zažila advent takový, jaký si ho pamatuji z dětství. Dospívání je v tomto zkrátka trochu ošidné. Budujeme si vlastní svět i názory, stavíme se na zadní a všechno chceme dělat úplně jinak. To dobré nám tak nějak zkrátka jen proklouzává mezi prsty…

Do práce jsem nastoupila v osmnácti. Jednalo se tehdy sice jen o brigádu při studiu, ale stíhat ji zároveň s gymplem bylo často tak trochu na hranici mých sil. Zvláště v období Vánoc. Prioritu měly samozřejmě známky a hned těsně za nimi stály peníze. Kdybych tehdy věděla, že ty svátky budou poslední, které opravdu strávím s celou svou rodinou, zachovala bych se jinak. Jenomže kdo mohl tušit, že se vše převrátí několikrát vzhůru nohama?

Od té doby už Vánoce nikdy nebyly tak kouzelné jako kdysi. Duch se úplně vytratil. A poslední dva roky, kdy jsem v průběhu druhé poloviny listopadu hystericky utíkala z místa, kterému jsem říkala domov jen po lahvi vína, byly obzvlášť náročné. Mí blízcí se sice snažili, co jím síly stačily, ale i tak pro mě Vánoce spíše, než svátky radosti byly svátkem smutku.

Během loňského adventu jsem s nadějí hleděla do budoucnosti. Do života se mi připletl člověk, s kterým jsem byla doma i na tom nejděsivějším místě na světě. Nemohla jsem se dočkat, až budeme slavit svátky spolu, až se vzdálenost mezi námi smrskne ze stovky kilometrů na několik milimetrů.

Dočkala jsem se letos v únoru. Už skoro rok tady spolu žijeme takhle na hromádce v malinkém bytě a máme společné doma. Žádné nekonečné hádky, výčitky, či křivdy. Jen klid na duši navzdory této nelehké době.

A tak se mi splnil sen. Po více než pěti letech se zase těším. Těším se na pečení a na svařák, na koledy, na vůni skořice, na světýlka v oknech a zdobení vánočního stromečku. Na kakao, na pohádky. Na ten pokoj v duši, který má cenu všeho zlata světa.

Krásný advent nám všem!

 A.

 

P.S. Ráda bych v této době z celého srdce a naprosto upřímně poděkovala naší vládě. Většina z nás často ukazuje prstem a kroutí nevěřícně hlavou nad nejrůznějšími nařízeními, ale já díky zavřeným obchodům mohla prožít pohádkově krásnou adventní neděli. Takže díky!

You Might Also Like

1 komentářů

  1. Ahoj:)
    chtěla bych jen napsat komentář, možná takové povzbuzení do dalšího psaní. Sleduju tě od doby, co jsi publikovala na blog, který měl v designu sněženku (myslím teda!), hltala jsem všechny tvé povídky, a když se rozhodla skončit, všechny jsem si je zkopírovala do počítače, abych k nim měla stále blízko. Čtu je už neuvěřitelně dlouho. A sem tam se podívám na wattpad, jestli něco není nového:) No a tento článek už je snad jen třešinkou na dortu, protože se těším. Tak moc se těším!! Těším se na nové povídky, nebo jen články, přečtu od tebe snad úplně všechno:) Budu se těšit na další články!

    OdpovědětVymazat

Facebook

wattpad